סים ותקשורת בהונגריה

הונגריה היא אחת המדינות באיחוד האירופי בהן הכי מורכב למי שאינו אזרח הונגרי לרכוש כרטיס סים נטען. במידה ויש באפשרותכם לרכוש סים עם אפשרות נדידה בהונגריה (רוב הסימים האירופאיים) במדינה אחרת באיחוד האירופי זה יכול להיות פתרון טוב שיחסוך לכם התעסקות מיותרת.

כרטיסי סים נטענים נמכרים גם בסופרמרקטים גדולים כמו טסקו ואושאן, אבל לא מומלץ לקנות אותם שם, כי עבור כאלו שאינם אזרחי הונגריה יש צורך בתהליך רישום אותו ניתן לבצע רק בחנויות של מפעילי הסלולר, זו הדרך היחידה שהסים יעבוד. לכן מומלץ לקנות מלכתחילה את הסים בחנות רשמית של מפעיל סלולרי.

שימו לב, במידה ואתם חושבים להשתמש בסים במשך זמן רב, לאחר שתעבור שנה מרישום הסים הראשוני תקבלו הודעת טקסט המבקש ממכם לבצע אימות נתונים מחדש. אזרחי הונגריה יכולים להירשם מחדש באופן מקוון. אך אזרחים זרים שאין להם תעודת זהות שהונפקה על ידי הרשויות ההונגריות חייבים לבקר בחנות הרשמית של המפעיל הסלולרי בצירוף דרכון. הליך זה ייחודי ביחס לשאר מדינות אירופה ואולי בעולם והופך את החזקת כרטיס סים הונגרי לאזרח זר למורכבת במיוחד.

הטענת סים בהונגריה מתבצעת באמצעות מספר הטלפון של הסים, לכן חשוב לשמור את מספר הטלפון בהישג יד.

בהונגריה יש כיום שלושה מפעילי סלולר:

1. Magyar Telekom (לשעבר T-Mobile/Westel)
רשימת סניפים | הטענה באינטרנט

2. Yettel (לשעבר Telenor/PannonGSM)
רשימת סניפים | הטענה באינטרנט

3. Vodafone
רשימת סניפים | הטענה באינטרנט

באופן כללי, בהונגריה יש כיסוי די טוב של רשתות 4G/LTE ומהירויות גבוהות ברוב האזורים ובכל החברות, תמיכה ב5G קיימת גם היא אצל כל המפעילים בעיקר באיזורים עירוניים. Yettel מאפשרת להשתמש ב5G בכל אחת מהתכניות שלה, Magyar Telekom ו-Vodafone מאפשרות שימוש ב 5G רק בתשלום נוסף.

סים בשדה התעופה בודפשט
בקניון Market Central שנמצא במרחק של כ4 דקות נסיעה ו40 דקות הליכה משדה התעופה בבודפשט ישנם סניפים של חברת yettel (פתוח מ09:00-19:00 ובימי ראשון עד 17:00) ושל חברת vodafone (פתוח מ09:00 עד 20:00 ובימי ראשון עד 18:00).

סים בקרעסטיר
בעיר סרנצ', מרחק של כרבע שעה נסיעה מקרעסטיר ניתן למצוא סניף של חברת Vodafone בכתובת Szerencs Rákóczi út 50. יש גם סניף של חברת yettel בעיר שארושפטק מרחק של כ25 דקות נסיעה בכתובת Sárospatak, Erdélyi János út 5a.

האתר בבניה!

שימו לב, האתר בשלבי בניה, יתכן מידע שגוי, לא רלוונטי, או לא עדכני, אין לסמוך על הנתונים באתר. נשמח לכל הערה והארה במייל office@krastir.com